UGC تاثیر گذار ترین مدل محتوا
اول از همه تعریف UGC چیه ؟
ugc مخفف User Generated Content است و به معنی محتوایی است که توسط کاربران حل و منتشر میگردد
در خیلی از تعریف ها گفته شده که هر محتوایی توسط کاربر حتی یک کامنت خیلی ممنون هم در این تعریف گنجانده می شود
در واقع ما محتوا را برای خود کاربر تولید میکنیم و قطعا نظرات کاربران برای دیگر کاربران تاثیر گذار خواهد بود حال اگر این مدل محتوا (UGC) جدی گرفته شود میتواند تاثیرات بسیار مثبتی برای برند داشته باشه
هرچند نباید از تولید محتوا های منفی بر علیه یک برند نیز غافل شد
و شاید اینجا بهتر باشه از خودمون سوال کنیم که به چه میزان معرفی یک محصول یا خدمات توسط یک کاربر روی خود ما تاثیر گذار بوده ؟ یا وقتی میخواهم یک محصول تهیه کنم ایا یکی از راه های اعتماد سازی کامنت های اون محصول نیست ؟ همه این موارد توسط کاربر تولید شده و کاربر مدیر کسب وکار رو راحت کرده
پس برای استفاده از این مدل یکی از راهکار ها اینه که تا میتونیم با جدی گرفتن UGC محتوا های تولید شده توسط کاربر را بیشتر کنیم و حتی میتونیم از ابزار های تشویقی برای تولید محتوا توسط کاربران استفاده کنیم در ادامه توضیح میدم
یکی از تاثیر گذار ترین مدل های UGC در اینستاگرام میتونه هایلایت نظرات مشتریان باشه که خوب قطعا به دفعات میتونید از اون برای ترغیب کاربر به خرید استفاده کنید چون محتوای اون بخش حاوی نظرات کاربران است که توسط خود کاربر تولید شده گاه یک کامنت بوده ، گاه به اشتراک گذاری تجربه لذت بخش خرید و..
خوب حالا سوال پیش میاد چطوری از UGC بهترین استفاده رو ببریم در ادمه من به چند مورد اشاره میکنم
مورد اول :
سعی کنید حتما در وب سایت یا حتی شبکه های اجتماعی میزان تعامل با کاربر را بالا ببرید و حتما از روش هایی استفاده کنید که کاربران نظرات خودشان را در مورد استفاده از محصول یا خدمات شما به اشتراک بگذارند هرچقدر تعداد این موارد بیشتر باشد در نتیجه فروش برای شما راحتر اتفاق می افتد
مورد دوم :
یکی دیگر از روش های UGC استفاده از مسابقه هایی است که مبتنی بر یک هشتگ خاص اتفاق می افتد در این روش یا بهتر بگیم در این چالش از کاربر درخواست میشود یک کار خاص را با یک هشتگ مشخص شده به اشتراک بگذارد نمونه های زیادی از کمپین های برند ها را در دنیای مجازی دیدم که از این مدل استفاده شده است
مورد سوم :
نظریات مشتریان
یکی از مدل های تولید محتوای رایج توسط کاربر نظرهای که برای شما درج میشه گاهی این نظرها هم میتونه مثبت باشه هم منفی و بسیار روی تبدیل کاربر به مشتری کمک میکنه
مورد چهارم :
پرسش و پاسخ
این مدل محتوا نتایج بینظیری برای کسب و کار دارد ضمن همراه کردن کاربران با درگیر شدن محتوا و پاسخ به چالش های آنها کاربران با درگیر شدن محتوا در حال تولید ناخواسته ای از مدل محتواهای UGCهستند و خوب تاثیرات زیادی بر روی خرید سایر کاربران در انتظار خرید دارند
مورد پنجم :
اشتراک تجربه های خرید
یکی دیگر از راه های تولید محتوا توسط کاربر چالش های به اشتراک گزاری تجربه های خرید است در این مدل کاربران به درخواست کسب و کار با خودجوش نظرات و تجربه های خود را از خرید محصول با خدمات دریافتی به اشتراک میگذارند و از طرفی به برندسازی کسب و کار و از سوی دیگر به اعتماد سازی و در نهایت فروش کسب و کار کمک میکنند
مورد ششم :
گیمیفیکیشن
در این مدل از کاربر خواسته میشود با هدف دریافت یک جایزه چند فعالیت را انجام بدهد در گیمیفیکیشن برندها سعی میکنند با ایجاد محتوایی برای امتیاز دهی یا رتبه بندی با کسب نمرات بالا مدل های متفاوتی از گیمیفیکیشن را ایجاد نمایند که در نهایت منجر به وفاداری بیشتر نسبت به برند میشود در این مدل داشتن محرکه های تاثیرگذار بسیار مهم است
نتیجه گیری
همیشه باید به دنبال ایجاد چالش های باشیم که کاربر را درگیر نمایید و همچنین برای کاربر انگیزه ایجاد شود که در راستای اهداف برند شما محتوا تولید کند و به اشتراک بگذارد یا در کمپین ها و برنامه های شما همکاری و همراهی مفید و موثر داشته باشد
از مهمترین تاثیرات محتوای UGC این که کاربر روی محتوای شما وقت بیشتری میزاره و طبق الگوریتم ها اینستاگرام به شما بهای بیشتری میده
دیدگاهتان را بنویسید