جذب مشتری جدید از مشتریان قدیمی
جذب مشتری جدید از مشتری های قدیمی
به روش ارجاعی گرفتن از مشتری راضی
همون طور که میدونید و شاید در مقالات دیگر من مطالعه کرده باشین یکی از روش های جذاب جذب مشتری در سالن های زیبایی معرفی مشتری های جاری هست
به این روش که مشتری راضی برای شما مشتری جدید میاره
اما در اینجا باید یادآوری کنم که در بسیاری از موارد طبق تحقیقات انجام شده مشتری های راضی حاضر نیستن سالن زیبایی خودشون به دیگران معرفی کنند به دلایل مختلف
پس اینجا سالن زیبایی با مشکل بزرگی روبرو میشن ، از طرفی میدونن که چقدر میتونه جذب مشتری از طریق مشتری های راضی سالن مهم باشه از طرفی هم مشتریان راضی در خیلی از مواقع این معرفی رو انجام نمیدن
در ادامه میخوام به شما راهکاری ارائه بدم که بارها تست شده و باعث جذب مشتری های بسیار زیادی شده
اول از همه باید این رو بدونیم که مشتری در بیشتر مواقع سالن زیبایی رو برای این منظور انتخاب میکنن که نسبت بهش حس خوبی دارن
پس اگر در کنارش حس خوب رضایت از خدمات هم ایجاد بشه حالا با مشتری روبرو هستیم که از شرایط موجود و خدماتی که دریافت کرده به وجد اومده
در بسیاری از مواقع دیده شده که آرایشگر از مشتری به روش های مختلفی درخواست میکنه که بهش مشتری های جدید معرفی کنه حالا شاید این معرفی در قالب کارت معرفی مشتری های جدید باشه، گاه ممکنه در قالب یک گفتگوی ساده باشه بدون هیچ کارت ویزیتی
اما طبق بررسی های انجام شده متاسفانه در موارد زیادی اون هزینه های زیاد برای طراحی و چاپ کارت های مجدد به هدر میره زیرا طبق گفته مشتری ها کارت را گم کردن یا اینکه براشون اتفاقی افتاده و نتونستن به نزدیکهاشون برای دریافت خدمات از سالن بدن
این کارت های هدیه در انواع روش ها استفاده شده مثلا در ازای معرفی ۵ نفر به شما تخفیف داده میشه یا خدمات بعدی شما رایگان میشه یا اینکه این کارت ها هدیه آرایشگاه به شماست اون رو به هرکسی که تمایل دارین هدیه بدین و روش های مختلف دیگه
حالا میخوام یک روش جذاب و جدید به شما معرفی کنم
همونطور که در ابتدای مقاله گفتم مشتری بعد از دریافت خدمات و حسی که از محیط دریافت کرده به وجد آومده اما متاسفانه بسیاری از آرایشگرها فراموش میکنن که در اون لحظه از مشتری خوشحال و راضی ارجاعی بگیرن
یکی از کارهایی که ما در سالن های زیبایی تحت مشاوره خود انجام دادیم و بسیار نتیجه خوبی دریافت کردیم این مدل بود که بعد از اتمام کار آرایشگر از مشتری نظرش رو میپرسیم و در صورت رضایت و ابراز خوشحالی ازش درخواست میکنیم در رسانه اجتماعی اینستاگرام یا واتس اپ نظرش رو در قالب استوری منتشر کنه و یک کارت هدیه رایگان یا با درصد تخفیف برای مراجعه بعدی دریافت کنه
در بسیاری از موارد چون در همون لحظه مشتری رضایت کامل داشته این کار رو انجام میداد و ما میدونیستم که هر خانم در کمترین حالت ممکن ۵ نفر حاشیه امن داره که میتونه مشتری های ما بشند و قطعا اون ۵ نفر به احتمال خیلی زیاد در اینستاگرام یا واتس اپ با این مشتری جاری در ارتباط هستن و با این روش به صورت کاملا مستقیم میتونستیم به اون ۵ نفر دسترسی داشته باشیم
هرچند در مواردی هم اتفاق افتاده که این عدد ۵ تغییر کرده و به تعداد خیلی زیاد تری تبدیل شده بستگی به میزان ارتباطات مشتری جاری داره
پس شما میتونید از این پس به جای روش های سنتی از این روش جدید استفاده کنید و حاشیه امن مشتری های خودتون رو جذب کنید
4 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
موافقم این روش خیلی خوبیه. مشتری هم نخاد صورتش بطور کامل مشخص باشه میتونه از فیلتر یا استیکر برای پوشاندن قسمتی از صورت استفاده کرد.
بله درسته
ممنونم عالی بود
ولی ممکنه مشتری نخواد اینکار رو بکنه و بگه بعدا انجام میدم
قطعا اگر مزیت خوبی براش داشته باشه انجام میده روی تعدادی از مشتری ها اینو تست کنید