جذب مشتری در سالن زیبایی
جذب مشتری در سالن زیبایی
یکی از دغدغه های اصلی مدیران سالن های زیبایی جذب مشتری های جدید هست
شاید راه ها و روش های زیادی را دیده و شنیده باشین و حتی اونها را در محل کار خودتون به کار گرفته باشین
در این مقاله سعی دارم یک روش جدید به شما معرفی کنم که بارها انجامش دادیم و نتیجه مثبتی دریافت کردیم
استراتژی قربانی کردن یک لاین
بارها در تحقیقاتی که انجام دادیم یک سوال از خانم ها پرسیده شده
چه چیزی باعث میشه سالن زیبایی خودتون رو تغییر بدین؟
و خوب جواب ها جالب بود
نتیجه یکی از تحقیقات نشون داد که خانم ها به سختی سالن زیبایی خودشون رو تغییر میدن در واقع واضح تر بگم به سختی آرایشگر خودش رو تغییر میده
پس با این حساب جذب مشتری جدید مخصوصا برای سالن های تازه تاسیس کاره بسیار سختیه
اما از طرفی وقتی تحقیق رو بیشتر بررسی میکنیم میبینیم همون خانم هایی که به سختی سالن زیبایی خود رو تغییر میدادن یک دلیل باعث شد که تغییر در سالن زیبایی اتفاق بوفته
و اون هم کاهش ریسک خرید بود
یعنی وقتی یک سالن زیبایی تازه تاسیس یک برنامه ریزی تخفیف خوب ارائه داده بود و ریسک خرید مشتری جدید رو کاهش داده بود تونسته بود در ابتدای شروع به کار خود مشتریهای زیادی جذب کنه
حالا بماند که تونسته برای همون مشتری ها چرخه برگشت ایجاد کنه یا نه ؟
در بسیاری از موارد مدیران سالن های زیبایی می گن که ما از تکنیک کاهش ریسک خرید استفاده کردیم ولی بعد از مراجعه مشتری دفعات بعد دیگه از خدمات ما استفاده نکردن
و این موضوع باعث شد قبول کنیم که مشتری فقط برای همان بازه زمانی تخفیف به سالن ما مراجعه میکنه و بعد از اتمام تایم تخفیف دیگه به سالن ما مراجعه نمیکردن
در همینجا باید این موضوع رو تکمیل کنم .
مدیر عزیز شما سیستم برگشت مشتری را نداشتین و در واقع یک برنامه منظم و مشخص برای بازگشت مشتری نداشتین مقصر مشتری نیست
پس کاهش ریسک خرید برای ایجاد مشتری جدید برای شما بی فایده بوده
حالا میخوام اصل موضوع پیشنهادی خودم را مطرح کنم
قربانی کردین یک لاین
در بخش قبل گفتیم که برای جذب مشتری جدید به کاهش ریسک نیاز داریم من به شما پیشنهاد میکنم می تونید در بازه های زمانی متفاوت و به بهانه های متفاوت یکی از لاین های زیبایی خودتون قربانی کنین یعنی در یک لاین فقط قیمت را به حدی کاهش میدین که مشتری رو وسوسه کنه از خدمات شما استفاده کنه البته همه جوانب و مسیر جذب ، نگه داشت و چرخش مشتری رو از قبل برنامه ریزی و ترسیم کنید
برای قربانی کردن یک لاین باید حتما موارد زیادی رو بررسی کنید از جمله قیمت عرف این خدمات در بازار ، وضعیت رقبا ، مهارت و تخصص ارایشگر و مناسب و تایم مورد نظر
همیشه به این موضوع فکر کنید که قراره مشتری جدیدی رو جذب کنید که همین حالا خدمات خودش رو داره از جای دیگه دریافت میکنه
چرا باید سراغ شما بیاد ؟
پس جواب این چرایی میتونه کیفیت ارائه خدمات ، قیمت مناسب ، شرایط استفاده محدود و… باشه همه این عوامل در کنار هم باعث تحریک خرید مشتری میشن
پس تا اینجا ما با برنامه ریزی یک لاین رو برای قربانی کردن مابقی لاین ها در نظر گرفتیم و تمام شرایط رو ایده آل برنامه ریزی کردیم که هر مشتری با دیدن اطلاعیه این خبر مشتاقانه نوبت خودش رو در سالن ما رزرو کنه
حال مرحله دوم را باید اجرا کرد یعنی جذب مشتری برای لاین های دیگه در همان بازه زمانی که در حال دریافت خدمات برای لاین قربانی شده هست
مثلا در همون روز شما دو الی سه پیشنهاد رد نشدنی دیگه هم دارید که وقتی مشتری به سالن مراجعه کرد علاوه بر لاینی که خدمات رو دریافت کرده میتونه با شرایط ویژه این دو لاین رو نیز خدمات دریافت کنه
شرایط پیشنهادات رد نشدنی باید با تایم محدود باشه یعنی این خدمات با این شرایط فقط برای همین امروزه و دیگه با این شرایط ارائه نمیشه
مثال اجرایی
در یکی از سالن های زیبایی تحت مشاوره من برای بازه زمانی مشخص تصمیم گرفتیم یک لاین را قربانی کنیم
بعد از بررسی ها متوجه شدیم که لاین کوتاهی چون مواد استفاده نمی شه مناسب است و اتفاقا آرایشگر این لاین در اون سالن نیز ماهر و متخصص در کار خود بود
پس تصمیم گرفتیم برای بازه زمانی ۲۹ روز خدمات کوتاهی را فقط با ۲۹ هزارتومن ارائه بدهیم در این بخش ممکنه ارایشگر اگه درصدی باشه موافقت نکنه شما میتونید به عنوان مدیر سالن اون بازه زمانی رو به آرایشگر خود حقوق ثابت بدین
سپس تبلیغات زیادی روی این استراتژی انجام شد و در این بازه زمانی در سالن پیشنهاد های رد نشدنی طراحی شد که وقتی مشتری برای دریافت خدمات کوتاهی مراجعه میکرد بهش ارائه میشد مثلا ارائه خدمات رنگ و لایت فقط با N تومن برای همین امروز یا ارائه خدمات ناخن با N تومن فقط برای امروز و این شرایط تکرار نشدنیه در واقع از تکینک ترس از دست دادن استفاده کردیم و جالبه بدونید تقریبا ۶۰ درصد از مراجعه کننده ها علاوه بر دریافت خدمات کوتاهی حداقل دو خدمات دیگه در سالن دریافت کردن و با چرخه ای که برنامه ریزی شده بود از مشتریان معمولی به مشتریان وفادار در گذشت زمان تبدیل شدن
امیدوارم این استراتژی بتونه به جذب مشتریان بیشتر سالن زیبایی شما کمک کنه
لطفا نظر خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید
دیدگاهتان را بنویسید